Bara för att...

Bara för att visa att jag lever trots att jag är sjukt överlastad av arbete nu så ska jag ta upp en lumpenhistoria här. När jag låg på I5 så fanns där en kille i min grupp som var ifrån Färila i Ljusdal. Fast det är många år sedan nu så kommer jag fortfarande ihåg honom eftersom han inte är en sådan man glömmer. Bergkvist var speciellt. En kort, tanigt hårdrockare med sjukt långt hår. Jag gillade honom. Anledningen till att jag kom att att tänka på honom var för att han alltid gick och sjöng på massa konstiga låtar och väldigt ofta på Tunnan och Moroten. Vi var inte så många som uppskattade deras konstverk i plutonen, men han var en av dem. Speciellt den här låten som jag har haft på hjärnan i två dagar:


Nu har han och hans hårdrockarbröder tydligen tatuerat in en dåligt tecknad delfin, eller en delful som de kallar den, i armhålan. Som en slags familjegrej. Jag gillar honom ännu mer efter det.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jisses vad du lurade mig här. När jag såg Tunnan och Moroten och läste ordet lumpenhistoria så trodde jag att det var Bajs i bastun-låten plus norska skidlandslaget-historien vi skulle få höra.



Ja, jag är lite besviken.

2010-01-21 @ 10:27:44
URL: http://elinhittarhem.blogspot.com
Postat av: Charlie Humbug

Haha, nejdå. Den godbiten spar jag till en annan regnig dag.

2010-01-21 @ 12:45:15
URL: http://humbug.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0