Bah, humbug!

Idag när jag låg med en tjock nål instoppad i ena armen och mitt blod växelvis pumpades ut för att sedan skjutas tillbaka in i min kropp igen efter en snabb centrifugering så blev jag tvungen att titta på Efter 10 på TV4. Där var dagens gäster bland andra Isabella "Blondinbella" Löwengrip och hennes kille som jag aldrig kommer orka lära mig namnet på. Det var förmodligen det minst intressanta programmet jag sett men alternativet var en direktsändning från klimatmötet i Köpenhamn och då var Blondinbella avsevärt snyggare än de talande där. Hur som så sade hennes färglösa och tråkiga pojkvän något som fick mig att fundera lite. "Det finns ju knappt några modebloggar och livsstilsbloggar för män", påstod han. Nej, det kanske är sant. Det är inte så många män som bloggar faktiskt. Mest är det småpojkar och kvinnfolk som bekant, så jag antog att det var därför.

Men ska det egentligen behöva vara så? Ja. Egentligen ska det behöva vara så. Män bloggar inte. Om någon kommer fram till dig och säger att "mitt yrke är att vara bloggare" så kan jag sätta mina sista surt förvärvade slantar på att det inte är en man. Så vad gör då jag här? Är inte jag man? Jo, givetvis är jag det. Men jag är också en man som känner att manligheten håller på att utvattnas på grund av tidigare nämnda småpojkar och kvinnfolk så jag tänkte försöka mig på att skapa den första riktiga livsstilsbloggen för riktiga män. En motsägelse i sig självt? Ja, det kanske är så. Men jag ska göra mitt bästa för att hålla mig på en konstant hög testosteronnivå och inte fjolla till det. Jag tror att mitt utgångsläge är ganska bra. Så här kommer det. Mitt liv som Man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0