Quinnor

Jag får ofta mycket skit för att jag tycker att kvinnor är idioter. Givetvis finns det också män som är idioter, och det finns även smarta och sympatiska kvinnor med självdistans och humor. Men det är väl här man ska dra en jämförelse med undantag och bekräftelser av regler. Bara på julafton då jag satt och läste tidningar online medan jag väntade på omgång två att julbordet så hittade jag ju följande som bekräftar mina teorier:



Veckans dilemma handlar alltså om utifall man ska visa sin besvikelse över dåliga julklappar. Dåliga julklappar? En ficklampa och en verktygssats? För bövelen! Tänk om hon en dag behöver skruva ihop något i mörkret, då kommer hon nog vara ganska jävla nöjd över sina julklappar. Och för det andra: Sluta vara så enormt jävla efterbliven och var glad över att någon vill ha en brud som är så jävla korkad som dig själv! Om du låtsas bli glad över julklapparna så är det väl klart att han kommer ge dig liknande i framtiden! Och "besviken i förtid"? Nog för att jag har skrivit att julen inte riktigt firas för att umgås med sina nära och kära och känna värme och glädje och tacksamhet för att få vara tillsammans längre, men att gå ut och gråta om det i tidningarna? Sådant hatar jag mer än mycket annat.

Veckans nästa superägg är en kvinna som känner att det borde finnas en internetspärr så hon inte kan handla för så mycket på nätet varje månad. Att köpa kläder och skor för 2-3000 i månaden (det känns ju onödigt att räkna efter) är helt ok, speciellt att köpa sommarkläder på vintern då det är billigare, för hennes hobby är ju ändå mode. Mitt favoritcitat är ju trots att hon är shoppingberoende att hon "tror inte på psykologer, de bara kostar pengar". Ja. Det kanske stämmer.
Jag antar att det kan höra ihop att högstatustjejer mår sjukt dåligt i gymnasiet och att tjejer dissar sina egna kroppar 36 gånger om dagen i snitt, hur som helst så känns det som två riktigt korkade saker att göra. Inte helt ok.

Här skulle alltså dagens Quinna delas ut, men tyvärr så kan jag bara inte bestämma mig. Det finns för många just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0