Dagens mattips!

Idag är det fettisdagen. Tjockisarnas nationaldag. Idag är en bra dag att bara sitta ner och jäsa. Historiskt sett så är det sista dagen innan fastan, men vem fan fastar nu? Det är det inte värt, men man får fortfarande svulla idag! Så dagens mattipps är alltså, semla!

1: Hitta ett café som gör bra semlor. ICAs torra bullar med stenhård grädde räcker inte till.
2: Sätt dig vid ett bord eller ta hem semlan.
3: Njut så in i helvetet. Vissa äter den med sked i en skål med varm mjölk, själv gillar jag inte riktigt det. Jag börjar med att doppa locket i grädden och äta den så. Sen äter jag mig runt mandelmassan så man får en perfekt blandning av lite bröd, lite grädde och en stor mängd mandelmassa till sist. Det är fanemig något av det godaste som finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0