Dagsserier

En sak som är bra med att OS går på natten är att det bara är repriser på dagarna. Då om man missat de allra senaste sändningarna så kan man missa de tidigare på dagen och sen från 15-16 gå över till OS igen. Nu tillexempel så behöver jag ju inte se om kvalet till freestyleåkningen, utan jag har istället tid att se Highlander. Det borde sluta lagom tills att finalen återsänds. Jag vill gärna se den fast jag vet att det gick som det gick för det svenska bidraget.

Här är lite livskunskap till alla: De bästa serierna som finns är de som går runt 13.00 eller 03.00 på dagarna och nätterna. Highlander är ett bra exempel. Andra bra exempel är Våra värsta år, MacGyver, Xena - Warrior Princess, Hercules, A-Team, Knight Rider (orginalet) och vilken annan actionserie som helst. Ingen ska behöva skämmas över att de älskar dessa serier, tvärt om. De flesta gjordes på åttiotalet och de går fortfarande. Det säger väl ändå att även om alla säger att de är så usla, så måste ju någon titta? De dåliga skådisarna, den härliga åttiotalsmusiken, de fantastiska klyschorna och de så otroligt förutsägbara slagsmålsscenerna, hur kan man inte vilja titta? Så håll huvudet högt och ryggen rak, för ni är inte så ensamma som ni tror!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0