Veckans Ägg-kartong


Idag har vi tydligen ett system som gör att vissa "konstnärer" får pengar från staten varje år utan att behöva göra någonting för dem. Nu funderar regeringen på att slopa denna "konstnärslön", som den kallas, och kultursverige går i taket! Ursch! Hur kan man hetsjaga konstnärer på det sättet? Som exempel på konstnärer ger Aftonbladet tillexempel förslag som Freddie Wadling, Marie Bergman och en som jag faktiskt känner igen namnet på, Clownen Manne (?!?). För det första. Clownen Manne, eller Manne af Klintberg som han egentligen heter tydligen, var läskig för 20 år sedan och han är läskig än idag. Här är det dags för ett citat om inkomstgarantin från en av dessa konstnärer, Jan Myrdal, som mer hjälper min ståndpunkt än hans:

- Hade vi skrivit deckare hade vi inte behövt den.

Exakt. Skriv någonting som folk vill läsa, gör filmer och tavlor som folk vill se och kasta er avföring på väggar som folk bryr sig om istället, så slipper ni sitta där som bidragstagande jävla hippies och gnälla över att en sjukligt stor förmån som ingen av er någonsin varit förtjänt av kommer att försvinna så ni måste börja anstränga er för att få ihop pengar som, åååh jag vet inte, låt säga EN VANLIG MÄNNISKA! Jag är nästan lika upprörd över att ni har fått mig att hålla med butchflatan Lena Mellin som för att 157 nollor som enbart bidrar till välfärden genom att inte driva lösa på gatorna får skattepengar för att fortsätta med att inte ha ett arbete. Klipp er, speciellt DU Manne, och skaffa ett jobb för i Satan!



Ok, jag inser som alla andra att Manne inte uttalat sig i artikeln, men det spelar ingen roll. Vissa sår läker aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0