Att tala är silver.

Det här är som sagt en livsstilsblogg för riktiga män, och därför lever jag också en riktig mans livsstil. Då är det viktigt för er som tjatar på att jag ska uppdatera att komma ihåg att riktiga män pratar ibland inte på väldigt länge. En vänskap mellan två män kan vara något högljut och skränit, men ibland är det bara två män som sitter i samma rum i tre timmar utan att säga ett ord. Tvn kanske är på. De kanske lyssnar på radio eller läser en bok. Någon kanske löser ett korsord han inte behöver hjälp med. Till skillnad från kvinnor har inte män ett genetiskt behov att konstant glappa i munlädret och låta alla andra konstant få reda på vad de gör, vad de tycker om det, vad som irriterar dem och vad som är rätt och fel just nu. Riktiga män pratar när det är nödvändigt, och i mitt fall bloggar jag just nu bara när det är nödvändigt. Det beror på att min situation ser ut så för tillfället att det är allt som hinns med. Det kommer, i framtiden, att komma fler Dagens Outfit, Dagens Mattipps och Dagens Visdomsord tillochmed, men just nu så får det stå åt sidan.

Men jag ska iallafall försöka slänga in lite kortare grymtningar till inlägg då och då, även om det ibland inte behövs. Det blir lite som en "hosten-som-kommer-från-gubben-som-suttit-still-i-soffan-i-fyra-timmar-bara-för-att-visa-att-han-inte-är-död-än"-variant. Förhoppningsvis ett om dagen iallafall, men om verklingen ingenting finns att säga, så ska man inte forcera fram något. Då blir det aldrig bra i slutändan.

Till sist, ett citat från Al Bundy som förklarar lite hur män fungerar. Hans fru frågar den alltid så obekväma frågan "Vad tänker du på?", mest för att man nästan aldrig tänker på något som hon vill att man ska tänka på, och det här, alla män, är förmodligen det bästa svar på den frågan som någonsin kommer att levereras:

Well, if I wanted you to know, I would have said it instead.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0