Dagens Hjälte!

Dagens hjälte går utan omsvep till:
Invar Oldsberg!

Ingvar Oldsberg går in och visar att gammal är äldst. Ingvar är inte känd för att vara den som inte står för det han gör. När han blev av med körkortet för att han körde 47 km/h för fort så var hans kommentar "Det var inga konstigheter". Han är inte heller känd för att vara den som spottar i glaset. Ryktena som florerat om hans alkoholism sedan 80-talet slår han bara ifrån sig med ett "Jag skiter i alla rykten. Det förstår väl alla att det inte går att hålla på med gravt drickande när man arbetar som jag gör". Dessutom har han bara blivit tagen full på jobbet en gång, och till hans försvar så var det när han jobbade med Robert Wells, så det var väl i rent självförsvar han blandade smärtstillande och alkohol då. Men nu har han alltså blivit nekad att gå ombord på ett flygplan. För att han var för full. 07.05 på söndagsmorgonen.

Detta ger ju självklart nya rykten om ännu mer alkoholism eftersom alla vet att folk inte blir fulla i det här landet. Så fort någon människa blir tagen för fylla så är det ju givetvis något fel på den, eftersom ingen annan i hela det här landet någonsin har varit full och glad ända in på en söndagsmorgon. Eller? Eller kan det vara så att han är den första som inte ljuger och säger "Oj, nej, förlåt... Det var ju dumt av mig, jag skulle ju bara ta lite vin till maten och så blev det ju lite för mycket och nu skäms jag...", utan istället säger som det är:

"Nej, för tusan. Däremot tycker jag att det är skoj att dricka. Har jag ett partaj så tar jag gärna 3–4 drinkar i stället för en."

Detta följs givetvis av en skitdum fråga om bakisångest varpå Oldsberg svarar "Nej, inte ett ögonblick. Det var bara rolig". Anledningen till att de var fulla så tidigt var förövrigt för att planet gick så tidigt att Oldsberg tyckte det kändes onödigt att gå och lägga sig, och hans kamrater höll med. De förkrökade, gick på en restaurang och sedan var de glada och sjöng på flygplatsen och då fick de inte gå ombord. Hur tänker personalen som stod där då? Jag skulle lätt riskera mitt jobb för en chans att få smita iväg och ta en drink med Ingvar Oldsberg! Jävla trähattar. Nej Ingvar, vi hyllar dig för att du inte tar det här liggandes utan alltid går ut med flaggan i topp och en sjukligt bra inställning, skål!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag träffade på en skitfull Oldsberg när jag var i Göteborg -05, han sprang runt ensam mellan krogarna där. Nu är han ju Oldsberg och folk kommer komma fram och prata med honom, så han kan ju dricka ensam utan att ha vänner med sig. Jag träffade senare en snubbe i en kö som hörde mig prata om att jag hade träffat Oldsberg och han såg ledsen ut och skakade på huvudet och sa att han tydligen brukar göra så, gå ut själv och dricka. Det är ju jättebra att han sköter sitt arbete men tro mig, folk kan vara alkoholister ändå.



Tycker du inte att det är bra att flygvärdarna inte gör skillnad på folk och fä? Han är nog inte den förste snubben som blivit nekad till att åka med för att han var för full. Även om det är tidigt en söndagsmorgon.



Puss på dig

2010-01-26 @ 09:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0