Nattens Hjältar!


Team USA slog äntligen the Eh-Team på deras egna rink! Laget som placerade det svenska laget hundra meter från planen i en barrack med en toalett och två duschar på 23 spelare fick stryk i sitt hemland! Jag lovar att de gjort mycket annat fuffens för att dra åt sig fördelar iår också. Kanada styr hockey. I år ska ryssarna ha det bästa omklädningsrummet i OS, de är etta på världsrankningen. Det är inte ryssarna som kommer få det. Så hur slår man då ett lag som har alla fördelar med sig? När domare, publik, kultur och historia är emot en så finns det bara en sak att göra. Att vara bättre. Och det var amerikanarna inatt. Det var inte helt säkert. När USA gick upp i en tvåmålsledning med mindre än 10 minuter kvar (efter ett skott som tillochmed jag tagit, men som kanadensiska målvakten släppte till retur) så  påminde de sig lite väl mycket om gruppspelsmatchen där de tappade 4-2 till 4-5 efter straffar. Nu tappade de 5-3 till 5-5, men på övertid kom John Carlson in och shockade hela hockeyvärlden med ett stenhård handledsskott. Grattis USA!

Nattens supehjälte John Carlson

En liten minihjälte idag är också Sveriges egen André Peterson som beskriver hur glad han är över att få bronset nu när de missade guldet:

- Jag skiter rätt mycket i det här bronset, säger Petersson.

Jag gillar som sagt folk som verkligen säger vad de tycker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0