Tiger

Alla runt omkring mig har pratat mycket om att superatleten och den stora idrottsstjärnan Tiger varit otrogen mot sin fru med många, en del dessutom oattraktiva, och det har verkligen gjort mig ledsen. Tiger har länge varit en stor förebild för mig och jag har beundrat hans jobb på Youtube många gånger, och jag trodde inte att han skulle sjunka så lågt. Det var tills idag då jag fick veta att det är golfaren Tiger Woods alla pratar om! Folk! Till att börja med, golf är inte en idrott. Det är en hobby för överklassen och ingen förtjänar att tjäna pengar på något så menlöst så sluta kalla honom sportstjärna! Det är som att jag ska kalla mig idrottshjälte bara för att jag är obesegrad i både Bondespelet och Rita & Gissa.

Men det är ju skönt att höra att det inte vara gamla Leafs/Canucks/Kings-legendaren Tiger Williams som får skit iallafall. En man som på strax under 1000 matcher i NHL fick strax under 4000 utvisningsminuter och som fortfarande har rekordet för just flest utvisningsminuter totalt, både under grundserien och grundserien + play off (3 966 och 4 422 min). Här är en film när han går på Cam Neely i Boston Bruins. Vissa av er kanske känner igen det namnet mest från när hans karriär tog slut efter en olycksam bentackling av Sveriges egen Robocop, Uffe Samuelsson, känd som NHLs mest hatade spelare flera år i rad och senare även som storgråtare i OS i Nagano. Detta var dock inte allt Cam Neely gjorde, utan han var the Chosen One i Boston. Det var tänkt att han skulle ta upp laget och föra dem till stora, stora segrar då han gjorde minst ett poäng i snitt per match. En annan sak folk inte tänker på med Cam Neely var också att han var stor. Stor och stark och han gjorde inte bara poäng utan han kunde föra sig i ett slagsmål på ett väldigt proffsigt sätt. I klippet här nedanför så visar Tiger Williams stort hjärta när han lyckas få med sig motståndarnas överlägset bästa spelare till utvisningsbåset, med risk för såväl liv som lem.


Men det var ju inte bara slagsmål som gällde för Tiger Williams, han var ju även en show man vilket man kan se här i en fantastisk målgest, något som jag förövrigt saknar i hockeyn idag:


Tiger Williams... Slagskämpe, målskytt och författare till en kokbok med många NHL-inspirerade recept, inklusive Luc Robitaille's Lasagna Omelette. En superatlet.

Kommentarer
Postat av: Da Anders

Ahhh... Cam Neely, min stora idol. Han var favoritspelaren i Boston Bruins när man var mindre och samlade på hockeykort. Det var en riktigt hård lirare med ett sjukt målsnitt under de säsonger han hade problem med skadorna. Bam-Bam Cam forever! :-D

2009-12-20 @ 19:09:39
Postat av: Da Anders (igen!)

Och förresten, bara att nämna Tiger Woods i samma artikel som Tiger Wiliams är en skymf mot Tiger Williams! ;-)

2009-12-20 @ 19:12:01
Postat av: Charlie Humbug

Cam var en helt ok spelare måste jag erkänna, men då jag är inte är något brunt fan så kan jag inte riktigt hylla honom på samma sätt som dig här. Enögdhet är ju som bekant en dygd i hockeysammanhang. ;) Och jo, jag vet. Men var bara tvungen att påvisa hur konstigt det kan bli när folk kallar golfare för idrottsmän. Tokigt värre.

2009-12-21 @ 14:02:34
URL: http://humbug.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0