Tjockisflygare

Äntligen någonting värt att skriva om. Det finns iochförsig alltid saker som är värda att skriva om, men ibland så läser man något som gör att man känner att man verkligen måste ta upp det på en gång. Idag handlar det om tjockisar i flygplan.


Aftonbladet tar upp att det inte finns någon lag mot att tvinga tjockisar att betala dubbla biljetter på flygplanen. Då fetma inte räknas som ett regelrätt handikapp och tjockisar inte är någon minoritet så kan det alltså inte räknas som diskriminering. Det tycker jag är helt rätt. Visst, det finns en teoretisk möjlighet att fläskpaddan har en hormonell obalans, men detta är väldigt, väldigt ovanligt. Mycket oftare beror det antingen på en osund livsstil eller, i fallet med små knubbisar, dåliga föräldrar. Det kanske låter hårt, men det är verkligheten vi pratar om här. Den är inte inbäddad i små rosa moln av sockervadd.

Air France tvingar tydligen redan feta människor att köpa dubbla biljetter. De får 25% rabatt på säte nummer två och om planet inte är fullbokat får de pengarna tillbaka för biljett nummer två. Det tycker jag är en väldigt bra och human lösning. Det handlar ju också om de fetton som tycker att det är kränkande kan ju fundera på hur jag känner när jag har betalat snordyra pengar för att få en liten, trång stol med minimalt benutrymme och sedan får sitta i flera timmar bredvid en fläsksvål som väller över på mitt säte. Mitt lilla minimala utrymme som jag har betalat för och inte ens kan utnyttja för att hans manboobs, eller hennes "kärlekshandtag" (mer kärlekstraktordäck), väller in i mitt luftrum. Är inte det kränkande av min personliga integritetssfär?

Så, om du är en sådan tjockis som måste köpa två platser och tycker att jag är elak och ond, och du själv sitter där med en pizzaslice eller en baguette full med räksallad i ena näven och 1½ liter cola i den andra, lägg ner maten och gå ut och ta en promenad istället! Dumjävel.

Kommentarer
Postat av: Elin

TACK! Endera ska den fete betala mer eller så ska den som hamnar bredvid en tjockis betala mindre, det är helt logiskt och jag fattar inte vad som är problemet.

2010-01-21 @ 22:31:51
URL: http://elinhittarhem.blogspot.com
Postat av: Tommy Sjödin

"och du själv sitter där med en pizzaslice eller en baguette full med räksallad i ena näven och 1½ liter cola i den andra, lägg ner maten och gå ut och ta en promenad istället! Dumjävel."



Sitter här med en påse chips och fanta, känner mig lite träffad! Tur att vi har träning ikväll då iaf så jag slipper promenera!

2010-01-25 @ 17:06:04
Postat av: Charlie Humbug

Haha, ja faktiskt. Men du behöver väl mest fler säten för att du är stor, finsk och kan råka knivhugga folk i närheten utav "misstag". 'Det var en olycka, han sprang på kniven... 14 gånger!'

2010-01-25 @ 17:23:49
URL: http://humbug.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0